Ne încurcăm unii pe alţii…

Acum câteva zile stăteam liniştit pe coridor şi îmi savuram puţinele minute dintr-o bine meritată pauză. În dreapta clasei mele se află o clasă de a-5-a. Săracii copii, bucuroşi probabil că nu dau vreun test, au început să ţipe nestingheriţi. Pierzându-mi cumpătul ,am urlat spunându-le să tacă, bineînţeles acoperindu-i. Nu au tăcut dar în fapt, ce puteam să cer de la nişte puşti de 10 ani de abia ieşiţi din micuţa “cochilie”. De fapt, nu e nici vina mea şi nici vina lor. E vina sistemului bolnav ce distruge din ce în ce mai multe generaţii.

Dacă nu mă înşel, când eu eram clasa a-4-a, s-a introdus posibilitatea liceelor de a-şi face clase de gimnaziu. Este un haos total şi o bătaie de joc grosolană.

Aşa cum spuneam, ne încurcăm unii pe alţii, dar mai mult, cei mici au de suferit.Ei vor fi batjocoriţi de cei mai mari chiar şi cu 7 ani, vor vedea lucruri nepotrivite pentru vârsta lor. Să fim sinceri, ştim cu toţii că liceu nu este ca şcoala. Educaţia acestora va avea de suferit. Li se va preda de către profesori de liceu fără experienţa necesară de a lucra cu astfel de copii de vârste fragede. Profesorii, fiind obişnuiţi cu cei mai mari, vor cere prea mult de la nişte copii care efectiv se vor chinui pentru a face faţă într-un astfel de mediu nepotrivit vârstei lor. 

Poate gândesc greşit, dar nu văd de ce s-a ajuns la o astfel de decizie total nepotrivită. Cu toate acestea, nimic nu mă mai miră în România. De exemplu, eu, fiind clasa a-10-a sunt înconjurat de 3 clase gimnaziale. Acest lucru nu este uşor,pentru trebuie să îi protejăm pe aceşti copii care sunt efectiv prea mici pentru a învăţa la liceu. 

Dar desigur, aici intervin şi orgoliile. Părinţii sunt extrem de mândrii, ştiindu-şi copilul la liceu deja din clasaa-5-a. Aceştia se laudă că , copii lor sunt din calea afară de inteligenţi, neştiind ce chin este pentru ei. 

Soluţii ar fi. În cel mai fericit caz, un corp special separat de cei de liceu. Cum acest lucru este aproape imposibil, altă variantă este izolarea gimnaziului de clasele liceale. Dar dacă nici acest licru nu se vrea, desfiinţarea acestor clase şi trimiterea lor la şcoli ar fi ultima sansă. Dar cum spaţiul e limitat rămânem la primele două soluţii. 

Este o situaţie delicată care sper să fie rezolvată, măcar de către directorii de licee , dacă nu de mai marii noştrii conducători. 

Vă mulţumesc pentru atenţie

23 noiembrie 2016

Leave a Reply

